miercuri, 22 ianuarie 2014

Daca te uiţi, să-mi zici şi mie

Articolul de mai jos a fost primit prin poştă electronică în data de 20 octombrie 2012 de la un coleg care, la rugămintea mea, şi-a dat acordul să-l public pe acest blog. Dacă doriţi să copiaţi acest material şi să-l urcaţi în altă parte pe Internet sau să-l trimiteţi pur şi simplu pe mail, politeţea vă obligă să specificaţi sursa de provenienţă.

    Această replică am compus-o ca urmare a unui mesaj primit de la un fost coleg de serviciu (care la rîndul său l-a primit din partea unui grup de discuţii de pe Yahoo). Iată ce scria-n acel mail ajuns la mine-n Inbox pe 19 octombrie 2012:
    Vă invit să urmăriţi duminică, 21 octombrie 2012, ora 21:00,  la emisiunea  „În premieră cu Carmen Avram”, postul de televiziune Antena 3, un reportaj despre eventualele evenimente ce pot afecta Terra. Reportajul conţine filmări din 6 ţări de pe două continente şi prezintă cum anumiţi oameni se pregătesc pentru eventualele evenimente ce pot fi posibile începînd cu 21 Decembrie 2012.
    Din România, printre ei, se numără şi unul dintre fondatorii sitului 2012tehnicidesalvare.ro. Vizionare plăcută!
    Cu stimă, Echipa 2012tehnicidesalvare.ro


Dacă te uiţi, să-mi zici şi mie
(din ciclul: „Nu că voi ca să mă laud/ Nici că voi să te-nspăimînt”)

    Facem pariu că acea emisiune o să fie un mare FÎS, pardon de expresie? Sau poate şi mai rău de-atît, va fi o emisiune care va bulversa şi va băga lumea-n sperieţi şi mai mult, pentru că asta se doreşte în ultimă instanţă, ca omenirea să fie stăpînită de FRICĂ în jurul acelei perioade a anului.
    Am citit mesajul primit de la tine şi imediat unele cuvinte cheie folosite acolo mi-au zgîriat retina, ca să zic aşa:
„2012tehnicidesalvare.ro” (tehnici de salvarewtf, la ce bun aşa ceva?!)
„oameni care se pregătesc pentru eventualele evenimente ce pot fi posibile începînd cu 21 decembrie 2012”
http://i.imgur.com/0Zk3Q6p.jpg      Despre ce „tehnici de salvare” şi ce „eventuale evenimente” să fie vorba? Nu ştiu de ce, dar mie îmi sună foarte apocaliptic aceste formulări, ca şi cum ăia de la tembelizor ne-ar învăţa cum să ne ferim de suflul exploziei nucleare (vezi propaganda din şcolile şi grădiniţele din SUA anilor '50-'60, cînd îi învăţau pe bieţii copii să se bage sub masă sau sub pupitrul băncilor), să ne ascundem capul în pămînt, ca struţul, sau să ne băgăm cu totul în galerii subterane, ca şobolanii, de teama a cine ştie ce cataclisme planetare. D-aia au săpat ca disperaţii ăia din Cabală atîtea tunele şi vizuine secrete sub pămînt, de proşti ce sînt, crezînd c-or să scape.
    Nu mă aştept la cine ştie ce dezvăluiri senzaţionale din partea celor de la Antena 1 (sau Antena 3). Tu ziceai pe la începutul lunii septembrie că-n vara aceasta ai încercat (şi-ai reuşit) să stai o lună de zile fără Internet, după cîte am dedus eu din mesajele tale. Mă rog, nu fără Internet, ci fără să-ţi consulţi căsuţa poştală privată. Iniţial, atunci cînd am văzut că pe toată durata lunii august nu mai dai nici un semn de viaţă, am crezut că eşti plecat în conţed, aşa cum obişnuiesc foarte mulţi oameni să facă-n lunile de vară.
    Ei bine, „nu că voi ca să mă laud, nici că voi să te-nspăimînt” (vorba poetului), dar eu trăiesc fără tembelizor de 24 de ani (din primăvara lui 1988) şi-uite că n-am murit, încă mai mişc. Televizorul stă cu prelata pusă pe el, că nu-s curios să-i dau drumul. Şi-aşa mă streseză taică-mio pe chestia asta, cînd vine la Piteşti, o dată pe lună, şi dă drumul la cutia aia magică, neagră şi urîtă, aflată în colţul camerei. Cînd îmi mai arunc privirea involuntar, că n-am încotro (vreme de trei zile sîntem nevoiţi să trăim amîndoi în acelaşi apartament), mă îngrozeşte modul în care e îndoctrinată lumea prin buletinele de ştiri, dar mai ales prin publicitatea nesolicitată, adică un fel de spam al posturilor TV. Îmi sare pur şi simplu în ochi agresivitatea cu care se promovează medicamentele de tot felul, haleala nesănătoasă (a se citi „cancerigenă”) şi telefoanele mobile.
    Aşa că, dacă te uţi la emisiunea cu pricina, să-mi zici şi mie ce-ai văzut. Oricum, nu cred c-o să fie o mare pierdere dac-o ratezi. Cred că mai degrabă persoana respectivă a postat pe Yahoo Group acel mesaj doar din snobism, ca să-şi facă sieşi publicitate: „Mamă, uitaţi-vă peste 3 zile la TV ca să mă vedeţi pe mine cum dau din mîini pe sticlă!”

    Antena lu' unu

Articolul de mai sus a fost primit prin poştă electronică în data de 20 octombrie 2012 de la un coleg care, la rugămintea mea, şi-a dat acordul să-l public pe acest blog. Dacă doriţi să copiaţi acest material şi să-l urcaţi în altă parte pe Internet sau să-l trimiteţi pur şi simplu pe mail, politeţea vă obligă să specificaţi sursa de provenienţă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Atenţie: Comentariile care conţin violenţă de limbaj vor fi şterse!

Related Posts with Thumbnails